Čitao sam jedan članak koji kaže da je Srbija prva po odlivu mozgova u Evropi. Pa su mi na pamet pala sledeća razmišljanja. Ljudi odlaze odavde zato što su vrednosti koje oni nose sa sobom neprepoznate i nepriznate. Odlaze u one zemlje koje prepoznaju njihove vrednosti i te vrednosti su priznate. A to znači, ako neki sistem, ustanova, firma, zemlja hoće da joj dođe određen profil ljudi (a verovatno ovo može da se odnosi i na događaje - probaću ovo da opišem kasnije), taj sistem treba da kreira takvo okruženje koje će prepoznati osobine ljudi koje taj sistem hoće da privuče.
To znači da sistem ne treba da troši svoju energiju na to da uveri nekog da dođe (i bude deo tog sistema), nego sistem treba da krene da pravi kulturu koja vrednuje određene stavove, akcije, ponašanja, osobine. I ljudi takvih osobina će sami početi da dolaze u taj sistem.
Kako privući određeni događaj? Stvoriti okruženje u kome će se taj događaj moći desiti. Jedan lep primer koji mi pada na pamet je npr. ako hoćemo da dobijemo neki posao (iz recimo neke oblasti), bi bio da kreiramo sajt koji pokazuje naše afinitete (i vrednosti), gde bi onda događaj (neko hoće da zaposlo konsultanta baš iz te oblasti) mogao da se desi baš u našu korist. Ako istovremeno recimo, pišemo na raznim blogovima, aktivni smo u communitiju, kreirali smo neke aplikacije, imamo sajt, učestvujemo na nekim konferencijama, mi u stvari kreiramo kulturu(nas samih) i što je naš uticaj jači, to je veća verovatnoća da ćemo baš mi dobiti taj posao\poziv\priznanje.
Kao i za ljude, krairanje kulture može da utiče i na događaje.
To znači da sistem ne treba da troši svoju energiju na to da uveri nekog da dođe (i bude deo tog sistema), nego sistem treba da krene da pravi kulturu koja vrednuje određene stavove, akcije, ponašanja, osobine. I ljudi takvih osobina će sami početi da dolaze u taj sistem.
Kako privući određeni događaj? Stvoriti okruženje u kome će se taj događaj moći desiti. Jedan lep primer koji mi pada na pamet je npr. ako hoćemo da dobijemo neki posao (iz recimo neke oblasti), bi bio da kreiramo sajt koji pokazuje naše afinitete (i vrednosti), gde bi onda događaj (neko hoće da zaposlo konsultanta baš iz te oblasti) mogao da se desi baš u našu korist. Ako istovremeno recimo, pišemo na raznim blogovima, aktivni smo u communitiju, kreirali smo neke aplikacije, imamo sajt, učestvujemo na nekim konferencijama, mi u stvari kreiramo kulturu(nas samih) i što je naš uticaj jači, to je veća verovatnoća da ćemo baš mi dobiti taj posao\poziv\priznanje.
Kao i za ljude, krairanje kulture može da utiče i na događaje.
Нема коментара:
Постави коментар